tirsdag 20. oktober 2015

Trekkspill som Rosa Inspirasjon

Hei Alle Sammen <3 

Oktober månde er noe vi alle vet er kledd i en rosa farge. 
Vi er flere tusen som kler på oss en rosa sløyfe og støtter det den symboliserer, brystkreft organisasjonen. Årets sløyfe symboliserer de som er rammet av brystkreft og takket være norske nordmenn, går pengene til forskning av denne type kreft. 

Jeg personlig synes det er utrulig viktig at vi har fokus på denne rosa månden. Jeg har lat meg inspirere av det den symboliserer og laget ett rosa prosjekt. 

I dag blogger jeg for Gode Minner, å utfordringen de har gitt oss designere denne månden er:
Rosa Sløyfe <3 



Jeg har valgt å bruke de rosa arkene som er i den nye kolleksjonen til Maja Design, Enjoying Outdoors <3 

Arkene jeg har brukt til prosjektet mitt er:

Front and Back side
Front and Back side.

I tillegg til at jeg har brukt arkene som er 12x12 har jeg også brukt de samme arkene som er hentet fra paper padden som er 6x6. 

Grunnen til det er enkel, det er det samme mønstret, fargene, men bare mindre. Ved bruk av arkene som er 6x6, kan man skape ekstra detaljer som dukker først opp når prosjektet er ferdi.





Dette er ett slags trekspill boks, der lommene i mitten har vær sin tag.
Det som er spesielt med denne type brette teknikk, er at man kan ha alt fra 10 lommer til 50 om man vil. 
Det man skal vite er at for vær tredje lomme med en tag i vær, bruker man en kartong 12x12. På den største boksen har jeg 18 lommer, det vil si at jeg har brukt 6 hvite Bazzill.  



Alle lommene er svertet med Distress Mini Ink, Spun Sugar. 
Tagsene som er i lommene er svertet med Milled Levander og hjørnene er gjort rundere med en hjørne punch fra Martha Stwart
Øvert oppe på tagsen har jeg laget ett lite hull, for å feste hvitt silkebånd.



I mellom lommene er det to firkanter som holder trekkspillet sammen.
Begge disse to er satt sammen ved hjelp av en spesiell brette teknikk. 
Jeg har valgt å bruke sølvcharms i hjørnene og pynte dem litt ekstra med halvperler fra Papirdesign



Runt selve boksen har jeg brukt arket som heter There is no Bad Weather.
På sidene av boksen er det smale strimler, som er punchet med en punch fra Martha Stewart. Punchen heter Cherish. 
Jeg har også brukt det samme arket forran også.
Arket jeg har brukt er What a Beautiful day.



 På vær av sidene av boksen, har jeg to sølv håndtak. Disse har jeg tatt vare på, fra ett tidligere prosjekt. I mellom disse har jeg en sølvlenke med en ugle charms på vær ende.



Boksen har jeg plassert på fire sølv føtter.
Disse føtterne er perfekt til vintage prosjekter.



Fremme på vær side, har jeg pyntet med ulike blomster, 

Jeg har brukt blomsterne:

I tillegg har jeg brukt hvite roseknopper fra Storyteller.


Motivene av Damene jeg har brukt er fra ett utklippings ark fra Pion.
Under Damene, har jeg staset ut to sirkler med bølgekant. 
Det med striper heter Picking Flowers og det under er baksiden på What a Beautiful day. I mellom disse to lagene har jeg brukt hvit osteklut.

Bladene er stanset ut med en dies fra memory Box.



På siden har jeg tre små hvite knapper.
Begge sidene er pyntet likt, foruten motivet av damene.


Jeg har ikke laget denne malen på denne boksen selv.
Hvis du ønsker å lage en slik, duu også, har jeg vidioene fra youtube under:

Del 1:



Del 2:



Del 3:



Men siden jeg bestemte meg for å følge en mal, som jeg omtrent aldri gjør, måtte jeg lage en mikro utgave. Denne finnes det ingen direkte mal på. 



Denne er laget med den samme kartongen som den store. 
Mønsterarkene er de samme, bare jeg har brukt baksidene.
Her er det 12 lommer med 12 tags totalt.



I hjørnene har jeg brukt hjørne charms fra Keisercraft.
Alle hjørnene er malt hvite og svertet med Distress Ink mini, Levandel.

Helt fremst på den lille har jeg en knapp med sløyfe med en bling oppå.

Under har jeg plasset fire runde perler.



Nå har dere sett mitt svar på måndes oppgave fra Gode Minner.
Håper dere ble inspirert til å prøve dette "trekkspillet" på egen hånd.
Det er mye jobb, men det er utruli gøy å lage ;-)


Ønsker dere alle sammen masse inspirasjon <3


Klem fra DT Silje Kristin <3  



Dette prosjektet er sent inn til disse utfordringene:
This card has been entered into following challenges:

# Feminint 

# Rosa i Oktober 

# Knapper 

# T is for TWO
I made two boxes 

# Pink Challenge 

# 277 Make it Square 

# 40 Pink Again 

# 16 Lag på Lag 

# 92 Pritty in Pink



33 kommentarer:

  1. Du e så utrolig dyktig Silje!

    SvarSlett
  2. Dissan va jo bærre heilt nydelige :-) Klem...Mona

    SvarSlett
  3. Oh wow love your project and such a fabulous design to. Thanks for joining us at ABC, good luck with the challenge. hugs Shirleyxxxxxx

    SvarSlett
  4. Stunning Accordion Pocket Albums Silje - I have spent my evening watching Alexandra's tutorials, thank you for bringing her to my attention. Your albums are both amazing and beautiful, thank you for sharing your work with all of us at Crafty Boots Challenges.

    Dionne

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much Dionne <3 I'm glad you liked them and that you enjoyed the vidios I've posted :-)

      Slett
  5. Stunning creation. Thank you for sharing with us at the Cutie Pie Challenge. Shona xx

    SvarSlett
  6. Rett og slett et nydelig kreasjon. Masse flotte detaljer. Takk for at du deltar i Papirlosjen sin ROSA utfordring. Lykke til. :) DT Ovedia Therese

    SvarSlett
  7. Wow så fina de är och så duktig du är. Kram och lycka till

    SvarSlett
  8. Utrolig forseggjort og lekkert. Aldri sett noe liknende før, så dette var spennende.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

    SvarSlett
  9. Flott prosjekt. Takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    SvarSlett
  10. Utrolig nydelig dette var.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    Hege.

    SvarSlett
  11. Beautiful box, thanks for sharing with us at the Cutie Pie challenge.

    SvarSlett
  12. Et utrulig vakkert "trekkspill" som du har laga med dei nydeligstre arkene og dei flotte detaljene.. Løvefottene var bare rålekre! Takk for at du deltar i Papirlosjen sin utfordring Rosa. DT Monica

    SvarSlett
  13. OJ! Det här var fräckt! Som vanligt hittar man något utöver det vanliga här på din blogg! :-) Det stora dragspelet är fantastiskt elegant och det lilla sedan så himla sött. Kul att du än en gång deltar hos LLC!
    Kram, Sandy
    Owner & Operator @Live & Love Crafts

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuusen Takk igjen for dine flotte kommentarer Sandy <3

      Slett
  14. Hi,

    This is just to let you know that you 'have been placed in the Crafty Boots' Pink' Challenge. Many congratulations.

    We are offering the winner and two runners up from this challenge Guest Design Team spots for a future challenge, Which starts on 7 December. Please contact me at CraftyBootsDT@gmx.co.uk if you would like more information about participating in this new challenge.

    Do not forget to collect a copy of the Crafty Boots Challenge badge from our blog.

    Kindest regards.

    Dionne

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank You so much Dionne for your kind words and the Guest Design spot. But I think I need to sey no to that for now. I am sorry for that :-(

      Hugs Silje Kristin

      Slett
  15. Wow, så lekkert!
    Litt av en jobb du har lagt i denne!
    Takk for at du deltar på scrappegarasjens utfordring!
    www.scrappegarasjen.no

    SvarSlett
  16. Lost for Words... Helt utrolig nydelig!
    Tusen takk for ditt bidrag til Scrappegarasjens utfordring!
    - DT-Eva -

    SvarSlett
  17. So so gorgeous can you pls up the tutorials?

    SvarSlett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3