søndag 11. oktober 2015

Min Topp 10 Liste - Detaljer

God Søndag alle sammen <3 

For noen uker siden, lagde jeg en Topp 10 liste på utstyr. Den handlet om det jeg trenger for å komme igang med mine prosjekter, å du finner den HER.
Denne gangen handler det om mine favoritter som jeg bruker til mine prosjekter.

Dette er min Topp 10 Liste på Detaljer, å alle linkene er linket til bake til nettbutikken Gode Minner.


  NUMMER 10 <3

 

Stempel Ord og Motiver <3

 Det lille ekstra kan noen ganger være bruk av ett stempel. Jeg er desverre i en tørke periode når det kommer til stempler, men det vil ikke si at jeg ikke bruker dem. Jeg er veldi glad i stemplene fra kaBoks, Kort & Godt, Papirdesign og Staz.
Gode Minner har totalt 15 ulike produsenter på stempler og motiver.


NUMMER 9 <3

 

Papirsugerør <3

Disse sugerørene byr på ett hav med muligheter. Her kan du feste to og to sammen, du kan lage flere å plaserre dem opp og ned med ulike høyder, du kan farge dem med distress i en farge som passer bedre sammen med det du holder på med. Gode Minner har flere typer og varianter, og du finner dem her.




NUMMER 8 <3


Metall Pynt <3

Er det noe jeg bruker mye av er det ulik metall pynt. Interessen for metall er noe som har skjedd gradvis. De siste halve året har det eksplodert, og jeg bruker mye metall til vintage prosjekter. Produsenter som Tim Holtz, Prima, Kort & Godt. Metall føtterne på bildet er fra Tim Holtz, de finner du her.




Nummer 7 <3 



Knapper <3

Jeg ELSKER knapper <3 Knapper er for meg fargerike sirkler, firkanter, blomster, hjerter - som byr på uendeli med muligheter. Jeg bruker knapper som ekstra detaljer på mine prosjekter. Gjerne tre like knapper på rad med sløyfe og en halv perle oppå. Jeg bruker å ha knapp oppå knapp med sløyfe i vær knapp, for å kan åpne opp konfolutter, innimellom blomster. Som sakt mulighetene er Mange. Knappene som er på bildet, finner du her





NUMMER 6 <3 

 

Bling, Flate Dotter & Halvperler <3

Jeg kan rett å slett ikke lage prosjekter uten bling, halvperler eller flate dotter.
Jeg bruker halvperler i hjørnene på kort og bokser. Gjerne i samme farge som mønsterarkene under eller hvite. I det siste har jeg fåt mer og mer sansen for de flate dottene, som på bildet. Disse er geniale å bruke oppå sløyfer, plassere dem uttover kortet, rett og slett fordi dem er flate. De merkene jeg bruker er BoBunny, Papirdesign, Ac Pabbles og Staz. De på bildet, finner du her.





NUMMER 5 <3



Bånd & Blonder <3

Det er ikke til å stikke under en stol at jeg bruker mye blonder. Jeg har gjerne 2-3 ulike typer blonder på kort og bokser. Jeg har dem under lag på lag, lager sløyfe av dem og noen ganger bruker jeg dem som hempe på tags. 
Blonden som du ser på bildet er fra Storyteller, og er en personlig favoritt.
Andre blonder jeg bruker er fra Kort & Godt og Prima.






NUMMER 4 <3

 

Trepynt <3

Trepynt er herlige detaljer som man kan bruke under blomster, mellom lagene og man kan scrappe direkte på noen av dem. Jeg synes de stjernene som er på bildet, er fantastisk nå når julen nermer seg. Dette er en stor pakke med tre stjerner fra Kort & Godt.
Andre jeg liker også tre pynten fra Wycinanka, de har komment med norske ord også, som en pakke med ordene Nyt, Drøm og Lev. 
Det som er så greit med disse er at du kan male dem eller bruke Distress for å få den rette fargen, som passer inn til ditt prosjekt.





NUMMER 3 <3



Kartong <3

Ingen prosjekter blir laget uten Karong. Jeg personlig bruker to typer, fra to ulike produsenter. Jeg er kjempe fornøyd med Bazzill og kartongen fra Tim Holtz, Distressed. Begge seriene er flotte når det kommer til stansing og skjære i. Det som er så flott med Tim Holtz sin serie er at de er laget til Distress Ink serien, og er helt super.





NUMMER 2 <3



Blomster <3

Det er ikke overraskende at jeg har blomster som nummer to. Jeg bruker mye blomster, å har enorme mengder i alle farger. Jeg bruker helst stor blomster og mindre blomster runt. Jeg skal helst ha alle varianter i alle farger, bare for å være sikker på at jeg har det jeg trenger når jeg skal pynte med blomster. På bildet, er det de nye jule blomsterne fra Prima, å jeg gleder meg til å skape de på ett jule prosjekt i tradisjonelle farger. Jeg bruker andre produsenter også, Gode Minner har en egen linje med blomster, jeg bruker mye fra Papirdesign og Storyteller også.





NUMMER 1 <3

Enjoying-Outdoors-P

 Mønsterark <3

Rene, flotte og nye mønsterark, lukter helt fantastisk og det føles enda bedre.
Mønsterark er alt i denne hobbyen. Lag på lag med ulike ark i fra samme serie er det jeg foretrekker. Det er også derfor jeg kjøper hele koleksjoner fra favorittene mine når de kommer ut med nye serier.  Bildet ovenfor er fra Maja Design sin nye serie Enjoying Outdors. Mine favoritter er Maja Design, Keisercraft, BoBunny, PapirdesignPion osv. Listen min er lang og uten arkene, har jeg svært få ideer til prosjekter. Så viktig er det med mønsterark og det er derfor den er på en nummer 1 <3





Da har dere lest og sett min Topp 10 Liste på Detaljer.

Ønsker dere en fortsatt flott og fin Søndag.


Klem fra DT Silje Kristin <3
 

2 kommentarer:

  1. Her var det utrolig masse flotte produkter. Lurt med sånne lister, selv om det kommer til og svi i lommeboka mi ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja mi lommebok har det heller ikke så greit, men d forstår du vell ut i fra lista ;-)

      Slett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3