fredag 1. januar 2016

My Top 10 - Maja Design 2015

Godt Nytt År Alle Sammen <3 

I dag tenkte jeg at jeg skulle lage en Topp 10 liste med mine favoritt prosjekter laget med Maja Design <3

Maja Design er uten tvil min favoritt når det kommer mønsterark og for meg å kunne lage prosjekter med disse nydelige arkene er ubeskrivelig. 
Det virker som at arkene er laget til mine prosjekter, fordi de alltid passer inn i det jeg ser for meg.

Derfor synes jeg det er på sin plass at jeg lager en Topp 10 Liste med mine favoritt prosjekter fra 2015, laget med Maja Design <3



Today I thought I would make a Top 10 list of my favorite projects made with Maja Design <3

Maja Design is my favorite when it comes to patterned paper, and to be able to create projects with these lovely sheets are indescribable. It seems that the sheets are made to my projects, because they always fit into what I make.

Therfore , I think it's  appropriate that I kame a Top 10 list of my favorite projects from 2015, made by Maja Design <3



Dette er en boks som jeg lagde i April i fjord.
Boksen er laget med mønsterark fra kolleksjonen som heter The Vintage Baby.
Fly, trær, klosser og tåg er laget uten mal og ideen har jeg fått i fra navnet på kolleksjonen og derfor ble det en lekeplass til jente og gutt <3 

 
This is a box that I made April last year. The box is made with paper from the Collection The Vintage Baby. The airplane, the trees, small boxes and the train are made without tutorial and the idea I've gotten from the name of the Collection and therefore it became a playground for a girl or a boy <3


The Vintage Travel Boxes - 09



Dette settet med bokser lagde jeg til ett norsk blad som heter Ett Trykk, dette er ett scrapbooking magasin og jeg ble spurt om å være gjeste artist.

Boksene er opprinnelig blikk bokser som jeg har dekorert med mønsterark fra kolleksjonen som heter The Vintage Spring Basics. Detaljene jeg har valgt å bruke er metall i bronse farge. Det blå og de mørke detaljene er nok det som gjør at jeg liker disse boksene så godt.


This set of boxes I mase to one Norwegian Magazine called Ett Trykk, This ia a Scrapbooking Magazine and I was askes to be a Guest Artist last year. 

The boxes are originally tin cans that I have decorated with paper from the Collection called The Vintage Spring Basics. The ddetails I have chosen to use are metal in bronze color. The blue and the dark details are probably way I love these boxes so much.


The Baby Vintage Gift Boxes - 08



Disse boksene er ett resultat etter ett stykt brudd mellom meg og min x kjæreste og samboer. For meg å kunne drukne meg selv i denne hobbyen når jeg har det tøft er ubeskrivelig. Jeg stenger følelsene ute og konsentrerer meg om en ting, og det er å gjøre det jeg elsker mest.
 Disse boksene tok til sammen 4 dager å lage, en boks for vær dag. 


These boxes are one result afther one bad brakeup betwieen me and my X boyfriend afther 3 years. For me to droen myself in this wonderful hobby when I have it tough is indescribable. I close the feelings out and concentrate one one thing and that is to do what i Love the most, papercrafting. These boxes took a total of 4 days to create, a box for eatch day. 


A Lovely Christening Present - 07



Dette er også ett prosjekt som er laget for Ett Trykk, men det er også ett prosjekt som jeg har lagt mye omtanke og kjærlighet i. 
Uroen med de små flyene anser jeg som en av de fineste tingene som jeg har laget og den henger faktisk i ett hjørne over sengen min. 
Ett av mine ønsker er at jeg er så heldig at jeg kan gi denne gaven til min føste baby <3 Prosjektet er laget med ark fra The Vintage Baby og Nyhavn.


This is also a project that I designed for Ett Trykk, but it is also one project that I have put a lot of thought and love into. The baby mobile with the small planes I consider as one of the finest things that I have made and it is actually hangs in one corner in my beedrom. One of my wishes is that I'm so lucky that I can give this gift to my baby one day <3 The projects is made from paper from The Vintage Baby and Nyhavn.


The Frozen Playground - 06



The Frozen Playground er ett prosjekt som er laget med mønsterark fra The Vintage Frost Basics. Det er ett prosjekt som jeg har tenkt på lenge, å siden jeg har laget The Baby Vintage Playground, var det på tide med en lekeplass til kidsa også. Denne var veldig morsom å lage, bare det å se at alle lekene ble laget og fikk en plass på prosjektet.


 The Frozen Playground is one project that is made with paper from the Vintage Frost Basics. There is one project that I've thought for a long time, I created The Baby Vintage Playground, it was time for a playground for the Kids too. This was really fun to make, only to see the toys were made and got a place on the project.


The Cabinet with the Treasures - 05



Høsten i fjord kom Maja Design ut med en nydelig kolleksjon som heter 
Enjoying Outdoors. Dette er en av mine favoritt kolleksjoner og dette skapet her var det første prosjektet jeg brukte disse arkene på. Skapet var opprinelig i rosa med med arkene og detaljene fikk det nytt liv. Skapet ble også julegaven til lillesøsteren min Jeanett, så hun kan bruke det til alle smykkene sine <3


Last Year, in the Autumn, Maja Design come with a LOVELY collection called Enjoying Outdoors. This is one of my favorites Collections and this closet here was the first project I used these sheets on. The cabinet was originally in pink, but with the sheets and the details, I give it a new life. The cabinet was also a Christmas gift to my little sister Jeanette, so she can use it for jewelery <3


A True LOVE Story in a Music Box - 04



Dette er ett prosjekt som handler om sann kjærlighet og det er nok derfor den er på listen min <3 Jeg elsker denne boksen og det den symboliserer <3
Ideen er hentet fra en historie som er skrevet av en Dansk forfatter som heter H. C. Andersen og fortellingen heter Den Stanhaftige Tinn Soldaten. 

Arkene jeg har brukt er fra to ulike kolleksjoner, Walking in the Forrest og Vintage Autumn Basics.


 This is one project that is all abute LOVE and that is probably whay it's on my list <3 I love this box and wat it symbolizes <3 THe idea comes from a story written by a Danish writer named H.C. Andersen and the storry called The Tin Soldier. 

The sheets I have used are from two different collections, Walking in the Forrest and Vintage Autumn Basics.


The Silver Deer - 03



Prosjektet med Sølv Hjorten er for meg ett magisk prosjekt <3 Det er full av glitter og snø, hele prosjektet har en frostlig preg over seg og ett snev av romantikk. Ideen til denne boksen er hentet ut i fra den nyeste kolleksjonen til Maja Design, Home for the Holidays. Hjorten som er på noen av arkene har jeg prøvd å gjenskape med å plassere en sølv Hjort på toppen.


The project with The Silver Deer is for me one magical project <3 It is full of glitter and snow. The entire project has a frosted fell to it and a touch of romance. The idea of this box were the basis of the latest collection by Maja Design, Home for the Holidays. The deer that are on some of the sheets I have tried to recreate by placing a silver deer on the top.


My Winter Wonderland - 02



Vinter paradiset i skogen dekt med hvit snø og glitter er nok ett av prosjektene som jeg er mest fornøyd med. Det å sitte å skape ett prosjekt ut i fra en idee og uten mal er helt magisk. Når jeg lagde denne har jeg brukt mønsterark fra Vintage Winter, en serie med veldig mange fine blå ark i <3 


 My winter paradise in te woods covered with snow and glitter are one of the projects that I'm most pleased with. Sitting creating a projectbased on an idea and withoute tutorial is magical. When I made this, I used the blue paper from the Vintage Winter collection.



My Christmas Present for Myself - 01



Men det prosjektet som jeg setter aller høyest på min liste er Julekortene som jeg delte ut før jul. Dette er ett prosjekt som jeg setter veldig høyt og jeg er så takk nemmelig for at jeg fikk mulighetene til å dele ut 86 julekort til de Eldre på Sykehjemmet på Inndyr og de to eldresentrene på Nygårdsjøen og Sandhornøya.


Da har Dere sett og lest om min Topp 10 liste med Maja Design prosjekter fra 2015 <3 Dette var ingen lett liste for meg å lage, men jeg gleder meg allerede til å fortsette med Maja Design Prosjekter i det året som kommer <3

Jeg er så spent på hvordan de kommer til å bli, for akkurat nå, så har jeg ikke peiling på hvor ideene mine kommer til å ta meg hen.



But the project that I put highest on my list is the Christmas Cards I handed out before Christmas. This is one project that I appreciate very highly and I am so thankfoul that I got the pssibility to share out 86 homemade cards to the elderly in nursing homes in my homeplase Gildeskål. 


Now you have seen and read abute my Top 10 List with Maja Design projects from 2015 <3 This was no easy list for me to make, but I'm already looking forward to the continuing with Maja Design Projects in the coming year <3

I'm so excited abute how they are going to be, for rigth now, I have no idea where my ideas can take me away to.




SiljeKristin-sign

16 kommentarer:

  1. WAUW hvor er der bare rigtig mange flotte kreationer, og med alt det utrolig smukke, som du altid kreerer kan jeg helt sikkert godst forstå, at det må være næsten umuligt at vælge noget for noget andet. Det er simpelthen bare utrolig lækkert og fantastisk alt hvad du laver, så jeg glæder mig bestemt også helt vildt til at se, hvad nyt du kommer med i det nye år. Det blír bare super spændende at se. Held og lykke med alle dine fabelagtige projekter der helt sikkert kommer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuusen Takk Maryann for de flotte ordene dune <3
      Det er overhode ikke enkelt å lage en slik liste som dette og velge bort noen prosjekter fremfor andre prosjekter som man har laget.

      Jeg ser også frem til det nye året, fordi jeg overhode ikke har noen form for anelse om hva som kommer til å skje fremover med ideene mine. Jeg ser for meg ett par ting eller to, men tiden vil vise hva som skjer.

      Slett
  2. Silje, I have no idea how you managed to pick 10 favorites out of all your beautiful projects, but you sure did pick some of my favorites of yours! Your work is so unique to you, and I can spot a Silje creation a mile away! Love your creative mind, and your incredibly sweet soul! I am particularly touched by your baby mobile that you hope to someday give to your own baby. With that in mind, I am sure your dreams will come true! How wonderful of you to share your gift among the elderly in nursing homes! I visit an elderly woman in a nursing home on a regular basis, and I know it is a lonely place for so many; you most certainly have been the brightest spot in their year! Big hugs to you and Happy New Year! I know it's going to be a great year for you!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello Sara <3

      I can not understand it my self, it is not easy to make this list with projects.

      I love your good and nice words, and I can read them agin and agin. So thank you <3

      Hugs from Norway <3

      Slett
  3. WOW.
    Det var litt av en topp 10 liste...
    Jeg hadde ikke klart å velge ut min favoritt.
    Selv om jeg nok er enig med deg at nr 1 var nok å dele ut kort.
    En kjempefin ting å gjøre og som jeg er sikker på at de eldre setter veldig stor pris på.
    Godt nytt år

    Klem fra Kaia

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuusen Takk Kaia <3

      Nei dette var ingen lett oppgave det kan jeg love deg, og det er prosjekter som jeg gjerne skulle ha hat på listen min.

      Godt nytt år til deg også <3

      Slett
  4. OMG.....her vet jeg ikke hva jeg skal si jeg.....dette er jo så kunst at det ikke ser ut som papir. Jeg er glad når jeg har klart å lage et pittelitt avansert kort jeg...hihi.....dette er jo kunst på høyeste plan. wow altså......nei, jeg har ikke ord.....dette er bare helt, helt fantastisk :)

    Godt Nytt År ! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Deg Tone, Dine kort er alt anet enn enkle, synes veldig mange av dem er utrulig flotte på flere områder, så du har all grunn til å være stolt over det du lager <3

      Tusen Takk for de flotte og fine ordene dine <3

      Slett
  5. Så mye vakre prosjekter du har laget!
    Imponerende!
    Riktig godt nytt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuusen Takk og riktig godt nytt år til deg også <3

      Slett
  6. Fantastiskt vackra konstverk du har skapat! ❤
    Kram Rosa

    SvarSlett
  7. Du e flink, du Silje. :) Tingan du lage e rett og slett nydelige. Du inspirere med det du lage og gjør. Godt nytt kreativt år til dæ. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuusen Takk <3 Blir alltid så glad når noen sier jeg inspirer dem, det setter jeg utrolig stor pris på, fordi det er noe jeg ønsker å gjøre med denne hobbyen <3

      HÅper starten på året ditt har vert supert <3

      stor klem

      Slett
  8. It's awesome to see all of your best projects lined up like this! I am fairly new to your blog, so it's fantastic to see so many different projects, each wonderful and unique in their own way!! You have such a wonderfully creative mind, my friend! I am so glad I found your blog!! Can't wait to see what fabulous creations you make in 2016!! Happy New Year! hugs :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank You so much Pamellia <3

      What can I sey, I just love paper krafting <3

      Slett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3