onsdag 27. januar 2016

En Lilla Eske i En Romatisk Stil

Heisan Dere :-)

Dere har sikkert merket i Januar at jeg ikke har hat så veldig mange bloggposter på bloggen min. Dette skyldes flere grunner, men la oss begynne med den som er den mest trivligste av dem, å så lar vi de andre grunnene være litt private <3 

Jeg har fått meg en kjæreste, en helt fantastisk vidunderlig mann på alle områder <3 
Her snakker vi mann med stor M, en som forstår denne hobbyen som vi elsker så høyt, en som sier han vil ha meg for den jeg er og en mann som vil de samme tingene i livet som det jeg vil. 
Vi begge har mage felles ting som vi ser fram til, å vi gleder oss til å se hva 2016 har i vente for oss <3
For å si det mildt, jeg er helt oppi skyene <3

 Så over til dagens bloggpost, noen av dere har sikkert fått med Dere at jeg skal til Haugesund i mars, der har jeg planer om å holde to ulike kurs. 
I Haugesund har du ett treff som kalles for Scrap4Fun i Haugesund og når de spurte om jeg kunne tenke meg å ta turen ned dit, kunne jeg ikke anet enn bare å si JA :-D 

Det ene kurset er ett Røft Herrekort med flere lag, som er å finne på side 69 i Ett Trykk som blir lagt ut for salg Første Februar og det andre er en Lilla Boks som er en perfekt eske til en Konfirmant eller til en Venninne <3

 


Denne boksen her er ikke så stor, den er 11cm x 11cm og 5cm høy. 
Malen til selve boksen, er det meg selv som har laget. 

Arkene jeg har brukt er mønsterark fra kaBoks.
 kaBoks er også en av sponsorne til dette treffet.

Selve boksen er laget med to mønsterark i samme mønster, du trenger ett ark til bunnen og ett ark til lokket. 
Arket som er brukt heter The basics Lilac - Invitasjon

Dette er ett herlig ark med ett stilig mønster i en rolig lilla tone. Det er derfor det er så fint å bruke arkene som en base på en slik boks som denne. 

Ser du på kantene på boksen, så ser du at jeg har svertet kantene, her har jeg brukt Distress Ink, Ground Espresso, min personlige favoritt og også den jeg anbefaler til kurset. 

  

Oppå lokket vil du finne de fleste av detaljene, selv om du på siden ser at jeg har brukt en sølv lenke med lyse diamanter i.

På selve lokket ser man hvilken andre mønsterark jeg har brukt. 
Det mørkeste er ett ark som heter The Basics Lilac - Congratulations og det som jeg har plassert oppå er ett litt lysere ark som heter The Basics Lilac - A new Baby. Begge firkantene er bygget opp med 3D puter, gjort slitte i kantene, før jeg har svertet dem.

 


Etter at jeg har festet firkantene oppå sølv lenken med diamantene, har jeg brukt ett motiv i fra ett klippeark fra Papirdesign. Dette arket har jeg stanset ut med en oval dies, festet den samme sølvlenken rundt kanten. Under den har jeg litt osteklut og 3D puter, før jeg fester den oppå en ny oval sirkel. Denne sirkelen er i det samme mønsterarket som selve esken er. 
Også denne er festet med 3D puter oppå selve midten av esken.

I hjørnene finner Dere hvite halvperler.

 

 


Rundt damen, har jeg brukt flere ulike blomster. 
De fleste blomsterne er i hvit, dette for å bryte litt opp med den lillae fargen. 
Jeg velger heller å bruke noen små lilla blomster her og der, innimellom de hvite.

 

 


Bladene jeg har brukt er en dies fra Memory Box, dette er en av mine personlige favoritter og jeg bruker den mye. Jeg stanset ut fem blader og plassert dem under blomsterne. Non av disse har jeg klippet litt opp, for å få dem til å passe bedre under blomsterne. Jeg har også valgt å fjerne de grønne bladene under blomsterne, fordi jeg ikke ønsker at disse skal ta for mye fokus. 

 

 


Hvis man åpner opp esken, vil man se at alle veggene er dekket med hvit kartong. Jeg har valgt å bruke en kartong fra Bazzill og jeg har gjort dette for å dekke over baksiden til mønsterarket jeg har brukt. I tillegg så blir boksen mer solid på denne måten.

Den hvite kartongen er også svertet, med den samme Distressen som er brukt utenpå.

Bunn og Lokk er laget slik at man enkelt kan tre den ene boksen over den andre. 

 

 


På dette kurset vil man lære hvordan man setter sammen denne boksen selv. 
Flate mønsterark, skal forvandles om til denne flotte boksen. 
Med hjelp av det du lærer i dette kurset, 
kan du lage boksene dine selv til alle andledninger.

Jeg kommer til å snakke om farge sammensettning, hvordan man kan plassere blomster og hvordan man lærer seg å bruke flere ulike elementer i detaljene.

Mønsterpapir, Bazzill, Sølvlenke, Blomster, Osteklut, Halvperler og Motiv er alt sammen inkludert. Stansingen av motiv og den sirkelen som ligger under, kommer jeg til å gjøre på forhånd. 

Bladene stanser vi ut på selve treffet, og Hobbygarasjen.no som er butikk på treffet, tar inn denne til selve treffet, hvis noen ønsker å kjøpe den. 
MEN DETTE er ikke ett KRAV til selve KURSET.

Mer om selve treffet i Haugesund finner du


Treffet i Haugesund er fra Fredag den 4 Mars til Søndag den 6 Mars.



Da ønsker jeg Dere alle sammen en Flott Kveld <3


Klem fra en LYKKELIG Silje Kristin <3



Dette prosjektet er sent inn til disse utfordringene:
This card has been entered into following challenges:

# Add a Flower

# Make it Sparkel

10 kommentarer:

  1. Hjertelig tillykke med dit nye forhold, og håber da helt bestemt, at du har fundet MANDEN i dit liv, for det er bare det bedste, man overhovedet kan opleve. Så held og lykke med rigtig mange gode år sammen fremover. jeg kan selv fejre 40års bryllupsdag til December, så ved alt om det ha ha.
    Så vil jeg da lige sige at din æske er formidabel smuk. Jeg er vild med æsker og elsker at lave dem i alle afskygninger, og din her er utrolig smuk, som alt hvad du laver. En skam der er så langt til Norge herfra, det kunne være fedt at prøve sådan et træf deroppe engang. Men håber I alle får en kanon week-end.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuusen Takk Maryann <3 Han er bare helt fantastisk <3

      Hvem vet kansje jeg dukker opp i Danmark å holder kurs, det er ikke helt umulig det ;-)

      Jeg kommer foresten til å legge ut en steg for steg på hvordan du kan sette sammen denne esken selv i slutten av mars ;-)

      Slett
  2. Så utrolig vakkert og sart Silje <3 Unner deg så både kjærlighet og all lykke som kan komme til deg vennen <3 Varme klemmer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuusuen Takk kjære flotteste Linn <3

      Unner deg også alt godt <3

      Slett
  3. Wow Kristin, this is just so beautiful! I love the papers you used, so soft and feminine. Beautiful frame and the image is wonderful. You have framed your focal image so nicely with all the flowers, and the bling really adds a stunning elegance! So gorgeous!! Hope you are staying warm this winter. hugs :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much <3 I am happy that you like the box <3 I hope you have a great weekend <3

      Hugs

      Slett
  4. En nydelig eske og så flott pyntet.

    Vi gleder oss masse til du skal komme å holde kurs på treffet vårt i mars.
    Men vi skal nok få tid til å skravle, scrappe og kose oss sammen.

    Så koselig å lese at du har fått deg kjæreste. Masse lykke til
    Klem fra Jorunn Elin
    Scrap4fun

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuusen Takk Jorunn <3 Jeg gleder meg veldig mye til å komme nedover til dere i mars også <3

      klem

      Slett
  5. Thank you for sharing this lovely box with us at Crafty Time Challenge. Good luck. Christine DT x

    SvarSlett
  6. Denne boksen ser så fin ut og vi gleder oss masse til du kommer hit til oss og holder kurs!

    SvarSlett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3