søndag 27. mars 2016

What Can I Say? I Love My Buttons

Hei Igjen Alle Sammen.

Det er søndag, å det er på tide med ett nytt prosjekt laget for Maja Design <3

Jeg føler meg så rik fortiden, ikke rik på penger, men rik på hva jeg har og på de mulighetene jeg har og på de mulighetene jeg har i fremtiden. Jeg har en mann som jeg snart skal flytte inn sammen med, jeg får være ste mamma for en fantastisk liten gutt og denne påsken her får jeg muligheten til å dele ut 96 påskeegg til de eldre i min hjem kommune og barna på Sykehuset. Alle disse fine tingene er med på å gjøre at jeg føler meg rik. Det er fantastisk <3 

Men dagen i dag handler om prosjektet jeg skal inspirere dere med og denne gangen har jeg en boks laget i vintage full av detaljer som jeg elsker så høyt, Knapper <3

 
It's Sunday, and it is time for a new project made for Maja Design <3

I feel so rich, not rich on money but rich on what I have and the opportunities I have and the opportunities I have in the future. I have a lovely man that I will soon move in with, I get to be a step mom for a wonderful little boy and this Easter I get the chance to share out 96 Easter Egg to the elderly in my home town and the kids at the Hospital. All these nice things make me feel rich and it is amazing <3

But the day today is all about todays project I whant to inspire you with. This time I have a box made in Vintage style full of details that I love so much, Buttons <3
 
Sanheten er at jeg har jobbet med denne boksen en stund. Faktisk i flere uker, men jeg har aldri helt funnet ut hvordan jeg skulle dekorere den etter at jeg hadde fått på mønsterarkene. Men så for noen dager siden, ble denne boksen ferdig da jeg bestemte meg for at den skulle representere innholdet i boksen. Ikke det å pynte den med knapper, men med å bruke blomster i min ynglings farge, arket med møbelene og motivet av en dame og bruker man fantasien litt, kan denne damen lett være en syerske. 

Arkene som du ser på denne boksen er henten fra to typer kolleksjoner fra Maja Design. Den ene heter The Vintage Summer Basics og 
The Vintage Autumn Basics.

De arkene jeg har valgt å bruke går i brune toner, med ulike mønster som passer sammen. Arkene jeg har brukt heter:
no.XVIII - Heritage - 1909 - 1905


The truth is that I have worke with this box for a while, several weeks, but I've never quite figured out how to decorate it after I put on the pattern sheets. But then a few days ago I decided that it should represent what is on the inside of the box and me. Not to decorate it with buttons, but using flowers in my favorite color, the pattern sheets with the furniture and a vintage images of a lady. If you use your imagination, cud this lady easily be a seamstress.

The sheets that you see on this box were two kinds of collections from Maja Design. One is called The Vintage Summer Basics and THe Vintage Autumn Basics. 

The sheets I have chosen to use are in brown tones, with different patterns that fit together. The sheets I have used is:
no.XVIII - Heritage - 1909 - 1905
Vintage-Summer-Basics-P

Autumn-Basics-P

 
Jeg har bygget opp arkene med ekstra 3D puter i hjørnene og dobbelsidig tape på midten av lagene. Dette er en måte å bygge opp lag for lag, for å kunne skape en ekstra efekt, slik du ser på bildet.

Boksen står på fire store føtter av messing, rundt kanten har jeg festet en sølv lenke med lyse brune diamater og fremst på boksen er det en spesiell lås. Alle disse detaljene er der for å skape en spesiell kontrast mellom det som er gammelt og moderne. 


I have built up the sheets with 3D foam pads in the corners and double sided tape on the middle of the layers. This is a way to build up layer by layer, to create a special effect, as you can see in the picture.

The box stands on four large feet in bronze, around the edge I fastened a silver chain with ligth brown diamonds and on the front of the box there is a special lock. All these details are there to create a special contrast between what is old and modern.
 


På baksiden av boksen er detaljene veldig nøytrale, siden hengslene på boksen er på insiden og det eneste du stort sett ser er svertingen. Alle mønster arkene er svertet med Distress Ink Ground Espresso.


On the back of the box are the details very neutral, since the hinges on the box on the inside and the only thing you mostly see is the inking. All the pattern sheets are inked with Distress Ink Ground Espresso.
 
 Oppå lokket av boksen har jeg en dame, som er hentet fra mønsterarket som heter Heritage og rundt henne har jeg brukt flere ulike blomster i flere nyanser.


Atop of the lid on the box I have a lady who is taken from a patterned paper called Heritage and around her I have used several different flowers in several shades.

 


Blomsterne jeg har brukt har jeg hentet fra Wild Orchids og Papirdesign. De hvite blomsterne er svertet med Ground Espresso, samme farge som papiret som er på boksen og under blomsterne finner dere litt strå som også er svertet i den samme fargen.


The flowers I have used, I have taken from Wild Orchids and Papirdesign. The white flowers are inked with Ground Espresso, the same color as the paper in the box and under the flowers you will find smal straw which is also inked in the same color.





Også motivet på boksen er bygget opp med flere lag, på samme måte som mønsterarkene under er.


Also the images on the box is build up with several layers, like the pattern sheets below.
 
  Åpner man opp boksen vil man finne knapper i alle størrelser og farger <3


If you open up the box you will find my buttons in all sizes and colors <3
 
Grunnen til at jeg bestemte meg for å putte alle knappene mine i ett spesielt skrin, var fordi jeg elsker knapper og når jeg kom over denne boksen her, var den bare helt perfekt for knappene mine <3


The reason why I decided to put all my buttons in this box, was because I love buttons and when I came across this box here, it was just absolutely perfect for my buttons <3 



Og på denne måten er alle knappene lett tilgjengelig, kamuflert på en lekker måte :-) 


And in this way all of my buttons are easily accessible, hide in a lovely box :-)
 SiljeKristin-sign

Dette prosjektet er melt til inn på disse utfordringene.



Nordsalten Hobbyklubb
# 135 Metal


Scrappelyst
# Tre Mønsterark

9 kommentarer:

  1. WAUW hvor er det en flot og lækker æske her igen. Du forstår da bare lige at få det bedste frem i alt både projekter og mennesker. Hvor er den blevet smuk og virkelig udsøgt. Rigtig God Påske til dig og dine.

    SvarSlett
  2. Virkelig lekkert skrin du har. Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

    SvarSlett
  3. Så lekker denne boksen var! Nydelig dekoreret i vintagestil, og så er det så kjekt når man lager noe som også er veldig praktisk :D

    SvarSlett
  4. Herlig eske. Flotte knapper fortjener helt klart en verdig plass i en slik eske ;-)
    Tusen takk for at du scrapper med oss i Nordsalten Hobbyklubb :-)

    SvarSlett
  5. Så lekker og kreativ boks!

    Takk for at du deltar på utfordringen til Scrappelyst.

    SvarSlett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3