onsdag 9. mars 2016

Big Flowers from Prima

Heisann Alle Sammen :-D 

I dag er det en nydelig Onsdag her i Bodø, solen skinner, lite vind og små fuglene kvittrer utenfor vinduet mitt. Livet er herlig og på fredag får jeg endelig se den fiiiine flotte mannen min igjen <3

I dag er jeg så heldig at jeg er Gjeste Designer for en Butikk og NettButikk som kaller seg for HobbyGarasjen. HobbyGarasjen var en av butikkene som var på Scrap4Fun sitt Scrappetreff i Haugesund og når de spurte meg om jeg ville være Gjeste Designer, måtte jeg bare takke Ja :-)

 Har du hørt om en serie som heter RiddersHolm
Dette er en produsent av mønsterark som passer de fleste som liker Vintage / Shabby Chic, fordi arkene har det lille ekstra, som virkelig gjør at prosjektene dine blir komplett. De har så utrulig mange flotte detaljer i mønstret og fargene, at jeg rett å slett bare elsker å jobbe med dem. 

Så jeg tok to av arkene og forvandlet dem om ett enkelt kort, med store detaljer. 

(Klikker du på bildene, blir de større å klarere)


 Today it's a lovely Wednesday here in Bodø, the sun is shining, not much wind and the little birds twittering outside my window. Life is wonderful and on Friday, I am finally gonna see my great boyfriend again <3 

Today I am so lucky that I am Guest Designer for a shop and online store called HobbyGarasjen. HobbyGarasjen was one of the shops, when Scrap4Fun have a scrappbooking event in Haugesund last weekend and when they asked me if I would be a Guest Designer, I just had to say Yes :-) 

Have you heard about a pattern series called Riddersholm? This is a manufacturer of patterned paper to suit most who like Vintage / Shabby Chic, because the sheets have that little extra, that really makes your projects complete. They have so many amazing detail on the pattern and the colors are just right and I just love working with them. 

 So I took two of the sheets and turned them in to a lovely card, with major details. 

(If you Clicking on the pictures, you can see them clearer)



De arkene jeg har brukt er:
 
 The sheets I have used are:


RiddersHolm, Tailgate Marked - Poppy




RiddersHolm, Tailgate Marked - Bygone Era




Jeg har bygget opp kortet mitt lagvis, ved å bruke det mørkeste mønsterarket føst og så det lyseste. 

Jeg har gjort kantene slitte og svertet med Distress Ink Ground Espresso.
Så har jeg ett lag med hvit kartong under, på hver av de lagene med mønsterark. Lagene er bygget opp med dobbel 3D puter i hjørnene og dobbelsidig tape. Dette har jeg gjort for å få litt ekstra dybde i kortet.


 I've built up my card in layers, using the darkest pattern sheet first and so the brightest one. 

I've done edges worn and used Distress Ink Ground Espresso. So I have one layer of white carton underneath, on each of the layers of patterned paper. The layers are made up with double 3D foam pads in the corners and double sided tape. 
This I have done to get some extra depth in the card.





På midten av kortet har jeg to ovale sirkler, disse er stanset ut med de samme mønsterarken  og bygget opp på den samme måten. 

Under sirklene har jeg brukt en blonde i en sand / grå farge, som passer inn med de andre fargene


At the center of the card I have two oval circles, these are punched out with the same pattern paper and built up at the same way. 

Under the circles I've used a lace in a sand / gray color, which fits in with the other colors on the card.




Teksten Gratulerer, er en dies fra kaBoks, som jeg har stanset ut i mosegummi først og i mønsterark etter på. 

Når jeg limet disse oppå hverandre, brukte jeg ett Embossing pulver fra StampenDous som heter Aged Aqua Embossing Enamel, for å få den spesielle effekten dere ser på bildet.


 The text Gratulerer (Congratulations), is adies from kaBoks, I've punched out in moss rubber at first and patterned paper after. 

When I glue these on top of each other, I spent one Embossing powders from StampenDous called Aged Aqua Embossing Enamel, to get the special effects you see in the picture.


 




De blomsterne jeg har brukt er en pakke med blomster fra Prima.

 The flower I've used is a package of flowers from Prima.


Tatiana Fabric Flower - Icicle 



Denne pakken består av fire ulike blomster, som er laget av stoff.

Det jeg har gjort for å få de til å passe bedre på kortet, har jeg brukt en pensel, som jeg har brukt på stempelputen for å så bruke den på blomsterne. 

Etter på har jeg tatt det samme Embossing pulvret, som jeg har brukt på Gratulerer over blomsterne. Når jeg brukte varmepistolen, smeltet dette litt av blomsterne, samtidig som den smeltet pulveret. Etter min mening, er jeg meget så fornøyd med resultatet. 


 This package consists of four different flowers, which are made ​​of fabric. 

What I 've done to get them to fit better on the card, I used a brush, which I've used on the Embossing pad, then I used it on the flowers. Following on, I have taken the same Embossing powders, which I've used on Congratulations over the flowers. 

When I used the heat gun, it melted some of the flowers and the powder. In my opinion, I am very happy about the result.






Ved å bruke pulveret på blomsterne, ble det en større helhet mellom mønsterarkene og teksten med Gratulerer.


 By using the powder on the flowers, they fit better between  the pattern sheets and the text Congratulations.




Da har Dere sett bursdagskortet jeg har laget for HobbyGarasjen :-) 

Ønsker Dere Alle Sammen en Flott Onsdag <3 


 Then You see my birthday card, that I've made for HobbyGarasjen :-) 

I wish You All a Great Wednesday <3


Klem fra Silje Kristin



Dette prosjektet er sent inn til disse utfordringene:
This card has been entered into following challenges:

# 21 Embossing

# Stoff eller Tråd

# 26 Floral 

# 158 Shabby Fun Bingo
- Vintage or Cute - Ribbons or Bow - Shaped or Square - Anyting Goes

# 178 Mothers Day 

# 124 Celebrate The Woman's Day
  

9 kommentarer:

  1. love this card and the flowers from prima are sweet

    SvarSlett
  2. lovely card lots of work
    thanks for joining glitter nb sparkle
    Lynne

    SvarSlett
  3. This is beautiful. I really enjoyed reading how you made your lovely card. I love the result. Many thanks for sharing at Fussy & Fancy and good luck with the challenge. Judy DT x

    SvarSlett
  4. love your card. the papers you have used are super. they look like some kaiserkraft ones i have. and what a happy accident with the flowers! it has given them so much dimension! thank you for sharing it with us at FFFC and good luck, Theresa DT xx
    craf-ther.blogspot.com

    SvarSlett
  5. Så nydelig boks du har laget, Silje :) Du er bare helt rååå på disse :) Tusen takk for at du deltar på utfordringen vår hos Scrappegarasjen!
    klem, Synnøve

    SvarSlett
  6. Nydelig, digg farger!
    Tusen takk for at du deltar på scrappegarasjens utfordring.
    www.scrappegarasjen.no

    SvarSlett
  7. Thank you so much for taking part in the Challenge I was hosting at Fussy & Fancy Friday. The winners have now been announced so you might like to take a look. Judy x

    SvarSlett
  8. Så nydelig kort du har laget....det var utrolig flott....både farger og detaljer var så utrolig fin sammen.
    Veldig koselig at du deltok på konkurransen hos Fussy and Fancy....som Judy over her skriver.....nå er vinneren annonsert og du vil kanskje ta en titt :)

    SvarSlett
  9. For et utrolig lekkert kort :)
    Her var det nydelige detaljer!

    Tusen takk for at du deltar på utfordringen vår hos Scrappelyst :)
    Klem fra DT Kristine

    SvarSlett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3