søndag 6. mars 2016

Purple Easter Egg

Hallo Dere som titter innom bloggen min i dag :-)

I dag er jeg klar med ett nytt prosjekt laget for kaBoks og denne gangen har jeg latt meg inspirere av denne måndens årlige begivenhet, Påsken.

I år er Påsken litt tidligere, den er faktisk i slutten av Mars og jeg har leket meg med Distress Ink, Woodgrain stemplet fra kaBoks og Embossing.
Dette har jeg gjort for å lage ett Påskeegg med mange herlige detaljer.


 Today I am ready with a new project for kaBoks and this time I have been inspired by this Featured products event, Easter. 

 This year, Easter is a little earlier, it is actually at the end of March and I have play with Distress Ink, Woodgrain stamp from kaBoks and Embossing powder. I have done this to create one Easter egg with many lovely details.



Jeg har startet med ett helt vanlig hvitt egg, uten farge og detaljer. 
Jeg fargela egget med flere ulika lilla farger fra Distress Ink, for å få litt fargespill i egget. 

Når dette hadde tørket, hentet jeg fram stemplet fra kaBoks.
Dette stemplet som ser ut som overflaten til ett tre og er kjempe stilig.

Woodgrain 


 I've started with a completely plain white egg without color and details. I colored the egg with multiple purple colors from Distress Ink, to get some color play in the egg. 

When this had dried, I picked up the stamp from kaBoks.This stamp looks like the surface of one tree and I just Love the stamp. 

Woodgrain

  

 Det jeg har gjort er at jeg har stemplet dette stemplet litt og litt over begge halvdelene til egget. Så har jeg strødd det rette pulvret før jeg har embosset det. Jeg har gjort dette litt og litt, først stempelet jeg, så hadde jeg på pulver og til slutt brukte jeg varme pistolen. Om og om igjen til begge delene har fått ett mønster.


What I 've done is I've stamped this stamp bit by bit and over the egg. Then I sprinkled the right powder and then I embossed it. 
I made this bit by bit, first I used the stamp, then the powder and finally I used the "heat gun". Over and over again until both prts gott the pattern.

 

 
  

Når dette var gjort, så startet jeg med å feste det lillae båndet rundt, før jeg limet fast sølvlenken rundt. 


 When this was done, so I started to glue on the purple ribbon around the two parts, before I glue the silver chain on top of the ribbon.

 


Detaljene jeg har brukt er flere ulike blomster, blader som er stanset og en stor knapp.

Knappene, bladene og blomsterne er alle sammen embosset med ulike typer pulver. 

På noen av blomsterne har jeg brukt blankt pulver, mens på noen andre igjen har jeg brukt hvitt med gull eller bare hvitt. På knappen har jeg brukt ett hvitt pulver, der jeg med vilje har laget ett hakk i knappen, for at man skal se den orginale fargen under. 


The details I have used are several different flowers, paper leaves and a large button. 

The buttons, the leaves and the flowers are all embossed with different types of powder.

 On some of the flowers I used shiny powder, while in some others I've used white with gold or just white. The Button i have used a white powder, which I intentionally created one notch in the button, in order to be see the original color underneath.

  


   

Håper du ble inspirert til å teste stemplene fra kaBoks på andre typer overflater å at man kan ebosse hva som helst. 


 I hope you were inspired to make your own Easter egg this year.

Klem fra DT Silje Kristin 


Dette prosjektet er sent inn til disse utfordringene:
This card has been entered into following challenges:

# 21 Embossing

Crafting For All Seasons 
# Add Some Sparkle

Crafty Friends Challenge Blog 
# 26 Floral 

Moving along With The Times 
# 15 Purple Haze 

7 kommentarer:

  1. Fantastisk smukt påskeæg. Jeg er utrolig begejstret for den måde du har malet/stemplet ægget på.

    SvarSlett
  2. Super flot æg du har lavet her og lilla er jo en rigtig påskefarve, og det er rigtig flot med det woosgrainlook på det, og hvor er det flot pyntet

    SvarSlett
  3. nydelige egg Silje! kjekt å hilse på deg i helgen på Scrap4fun. :)
    ps: hva heter dies du brukte?

    SvarSlett
  4. Oh Wow! this is gorgeous! I love the pretty colours and textures… so many lovely details on this wonderful Easter Egg! :-)
    thanks for joining us at MAWTT for our Purple Haze challenge!
    Hugs Sue B xx

    SvarSlett
  5. This is so gorgeous, thanks for joining us at MAWTT, xxx

    SvarSlett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3