onsdag 23. mars 2016

Påskeegg til Barneavdelingen på NordlandsSykehuset

Riktig God Påske Alle Sammen <3


Jeg har i nesten ett år hatt en gruppe på facebook som jeg kaller for Påskeegg til de Eldre Nasjonalt. I denne gruppen har jeg ett sammarbeid med flere som ønsker å dele ut Påskeegg til de Eldre i sin hjem kommune og nå på Påskeaften, er det blant annet en dame som bor utenfor Alta som skal dele ut 25 Påskeegg på ett sykehjem <3 

Denne uken er så stapp full av gode opplevelser, at hadde jeg puttet alt sammen i ett å samme egg, hadde egget blitt så overfylt at du mest sansynlig ikke hadde fått på lokket. Dere skjønner at denne uken som vi er i nå, har jeg gått å ventet på i LAAAANG tid og planlagt det om ikke enda lenger.

Vi er komment til den stille uke, en uke som de fleste forbinner med ferie på fjelle, skiturer og noen reiser langt vekk. Men for meg betyr denne uken så uendelig mye mer, denne uken betyr at jeg på nytt kan dele ut Påskeegg til noen som fortjener det og kansje til noen som overhode ikke hadde forventet at de skulle få ett egg med mye godt i.

Denne Påsken skal jeg dele ut tilsammen 96 påskeegg, hvor 15 av disse eggene skal leveres til Barneavdelingen på NordlandsSykehuset og resten skal til min hjem kommune Gildeskål. 

Dette innlegget handler om de 15 Påskeeggene som ble levert ut på Sykehuset Tirsdag 22 Mars <3 Av respekt av foreldre og barn er det ingen bilder der eggene ble delt ut.

 


Dette er ett prosjekt som begynner å få en ganske så stor betydning i livet mitt og jeg elsker de gledene det gir meg. Det å kunne overraske og glede noen andre, uten å forvente noe i retur, er noe jeg kan gjøre om og om igjen.
Derfor håper jeg at dette kan bli en årlig tradisjon.

De 15 eggene som skal leveres til Barneavdelingen, hadde ikke vært mulig å gjennomføre hadde det ikke vært for sponsorer som har bidratt.

Mika Frisør Mørkved, har sponset middlene og Papirdesign har sponset mønsterpapir, motiver, halv perler og blomster. 

 

 


Til vert av eggene har jeg laget ett lite påskekort som jeg har festet med dobbel sidig tape. 

 


 Hjertene er sprayet med en gul møbel spray, som er kjøpt på Panduro.
 Når hjertene hadde tørket ble de festet med en sløyfe av gul voks tråd, rundt selve kortet. 

 


På disse kortene har jeg brukt mønsterark med påskeliljer, der jeg har plassert ett motiv på toppen. 

Kortene er laget i to varianter med de samme detaljene. 
 8 kort er med en påskehare på, mens 7 er med påskekyllinger.

 




Selve eggene og innholdet er sponset av Mika Frisør.

Løfter man av lokket vil man finne:
Kvikk Lunsj, Smarties, Smurf, Love Hearts, Frukt Karameler, Små Godt og en Klubbe.




Tirsdag denne uken, fikk jeg besøk av NRK som lagde en liten repotasje på dette, mens jeg delte ut eggene på barneavdelingen. Denne repotasjen ble vist på NRK Distriksnyhetene Nordland, Onsdag 23 Mars.
HER kan dere lese ett utdrag av repotasjen på NRK Nordland sin nett side.

Det å kunne glede de ungene som fikk egg, var veldig spesielt, for selv om jeg er voksen, så husker jeg fremdeles hvordan jeg hadde det når jeg fikk ett egg fylt med mye godis.
Jeg håper allerede nå at jeg får muligheten til å dele ut nye egg på Barneavdelingen til neste år <3  

For meg handler dette prosjektet om en gruppe mennesker som jeg ønsker å glede med noe ekstra i påsken. Det handler om å sammarbeide med næringslivet for å kan gjøre en god gjærning for en gruppe mennesker som ikke stiller krav og som ikke forventer at de skal få noe ekstra til Påske.
Å kunne gjøre dette er helt ubeskrivelig <3  

De 15 eggene ble delt ut av en flettet kurv som min bestemor har laget <3
 
 


Jeg vil gjerne rette en stor Tuuusen Takk til Mika Frisør, som gjorde det mulig å handle inn egg og innhold. 

Tuuuusen Takk til Papirdesign som har sponset papir og detaljer.

Og Tuuusen Takk til NRK som ville komme på besøk og bli med på Sykehuset for å lage en Repotaje på prosjektet mitt. 
Den finner dere HER :-) 

Uten dere, hadde vi ikke kunne dele ut og glede 15 barn denne Påsken, med ett ekstra Hjemmelaget Påskeegg <3

 


For å kunne inspirere andre ild sjeler og bedrifter til å gjøre det samme eller lignende prosjeter i fremtiden, setter jeg stor pris på at dere deler denne saken på Deres facebook side <3 

Ønsker Dere Alle Sammen en Riktig Så God Påske <3 
og titter Dere innom på Lørdag kveld, kan Dere se hvordan det gikk når jeg har delt ut 81 Påskeegg til de Eldre i min Hjem Kommune Gildeskål <3

Klem fra Silje Kristin

2 kommentarer:

  1. Hvor er du bare sej Silje, hvor er det fantastisk gjort, og vi ved jo godt, at det har været et kæmpearbejde at lave alle de påskeæg og kort klar til uddeling. Og hvor er det bare fantastisk dejligt at læse om at der er nogen, der gør sådan noget, bare for at glæde nogle, som trænger til en ekstra lille opmuntring. Rigtig godt gået og en rigtig God Påske til dig og dine, det fortjener du godt nok nu. Kæmpe knuzer herfra i hvert fald.

    SvarSlett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3