torsdag 10. november 2016

The Nuvo Christmas Tree

God Morgen :-) 

Dere har sikkert fått med dere at jeg er en "stor" bruker av Nuvo Crystal Drops? Disse små søte flaskene er for meg helt fantastiske på flere områder, en av de tingene jeg liker godt er at du kan lage dine egne halvperler, i ulike størrelser, uten at de tørker inn og blir fæle. 

På dagens prosjekt som jeg skal dele med dere, hadde jeg tenkt til å vise dere noen julekort der jeg omtrent bare har brukt Nuvo Crystal Drops. 

  
You've probably heard that I am a "big" user of Nuvo Crystal Drops? These cute little bottles are for me absolutely brilliant in several ways, one of the things I really like is that you can create your own half pearls in different sizes, without that they drying out and becomes ugly. 

At todays project that I'll share with you, shall I show you some Christmas cards where I put the Nuvo Crystal Drops in focus.

 


Jeg kom over ett fantastisk flott stempel fra Woodware Clear Magic Stamp Set, av ett tre med mange sirkler på. Selve stemplet heter Bubble Bloom Festive Tree. 

Jeg bestemte meg med en gang at dette stemplet passet veldig godt til mine julekort, å sirklene er bare helt perfekte i forhold til å bruke Nuvo Crystal Drops.

Jeg har stemplet dette stemplet med Watermark, brukt 3 ulike embossing pulver fra ranger: Sølv, Hvitt og Sort og stemplet treet på ett mønsterark med tre bakgrunn. Mønsterarket jeg har brukt er fra Ella & Vivi Single og heter Wood #6.

Alle kortene er bygget opp med 3D puter og dobbelsidig tape, basen jeg har brukt er hvit kartong fra Bazzill.


 I came across a fantastic great stamp from Woodware Clear Magic Stamp Set, one tree with many circles on. The stamp is called Bubble Bloom Festive Tree. 

I decided right away that this stamp fit very well to my Christmas cards, these circles is just perfect when you want to using Nuvo Crystal Drops. 

I've stamped this stamped with Watermark, used 3 different embossing powder from Ranger: Silver, White and Black and stamped the tree at one patterned paper with wood background. The patternd sheets I have used are from Ella & Vivi Single and called Wood #6. 

All the cards are built with 3D foam pads and double sided tape, the base I have used is white cardstock from Bazzill.

 


Jeg har ikke laget sirklene rett på mønsterarkene og inni sirklene, da ville papiret ha blitt bølgete. Det jeg har gjort er at jeg har stemplet stemplet med svart blekk på gjennomsiktig plastikk, så har jeg laget de ulike sirklene med Nuvo Crystal Drops. Først når halv perlene var tørre, løstnet jeg dem enkelt fra plastiken og festet dem med lim i sirklene som er på mønsterarket.

  
I have not made the circles on the patterned sheets and inside the circles, If I did that, then the paper would the paper have been badly and loose the shape. What I've done is I've stamped the tree with black ink on transparent plastic, so I made the different circles with Nuvo Crystal Drops. Once the half pearls were dry, I loosened them easily from the Plastik and attached them with glue in the circles on the pattern paper.

 


Under treet har jeg brukt ett stempel fra kaBoks med ordet Julepost på.
Dette stemplet kommer fra ett sett med 3 andre setninger, det finner du HER i netbutikken til kaBoks. 

Julepost er også embosset med den samme fargen som jeg har brukt på treet.


Under the tree I used a stamp from kaBoks with the word Christmas mail on, the text on the card is Norwegian.

Christmas mail is also embossed with the same color that I have used on the tree.



En annen ting som er så flott med Nuvo er at den har en konsistens som gjør at man kan lage mønster i halvperlene. På bildet over og nedenfor ser dere ett av kortene med hvite halvperler med hjerter. Det jeg har gjort er at jeg først bruker Nuvo å lager meg en enkel halvperle, så tar jeg en annen farge og lager to små sirkler i den samme halvperlen. Jeg finner en nål, drar den igjennom først den ene sirkelen, så den andre. På denne måten får du dine egne halv perler med hjerter <3 

  
Another thing that is great about Nuvo is that it has a consistency that allows you to create pattern in the half pearls. In the picture above and below you can see one of the cards with white pearls with hearts. What I have done is that I first use Nuvo to make me an half pearl, so I take a different color and make two small circles in the same half pearl. I find a needle, pull it through first one circle, then the other. This way you get your pearls with lovely hearts <3

 


Til disse kortene har jeg brukt 3 ulike Nuvo farger: 
Gloss White, Bottle Green og Autumn Red
 
For these cards, I have used three different Nuvo colors: 
Gloss White, Bottle Green and Autumn Red


xo xo
Silje Kristin 

tirsdag 8. november 2016

The Warm Little Christmas House

Hei På Dere :-)

Det flotte med Wycinanka er at de har veldig mye fint i nettbutikken deres, shipboards som passer til bryllup, bursdag eller andre hendelser. Skal du lage albumer har de det også, de har nydelige stempler og store ruller med fantastisk dobbelsidig tape og 3D tape. Men en annen ting de har er ulike 3D sett. Du kan sette sammen din egen pakke eller kake, du kan lage din egen slede eller juletre, lykter som kan bli fine julegaver og nydelige 3D hus som kan bli en koselig julegave eller bare en pynt hjemme.

Dagens prosjekt som jeg skal vise dere er ett 3D Hus som jeg har satt sammen, men før jeg limet huset sammen, dekorerte jeg vegger og tak med mønsterark.

  
The great abute Wycinanka is that they have alot of amazing products in the online store, the shipboards fit for weddings, birthdays or other events. Should you create albums they have it too, they have gorgeous stamps and large rolls with very good double sided tape and 3D tape. But another thing they have is different 3D sets. You can put together your own package or cake, you can make your own sled or Christmas tree, lanterns that may be Christmas gifts and gorgeous 3D house that can be a cozy Christmas gift or just a home decoration. 

Today's project I'll show you one 3D House that I have put together, but before I glue the house together, I decorated the walls and the ceilings with patterned paper.

 


Jeg har brukt mønsterark fra Maja Design sin kolleksjon I wish. Jeg har dekorert de fire veggene samt på taket.

  
I've used paper from Maja Design, collection I wish. I have decorated the four walls and the ceiling.




Når jeg hadde satt sammen huset, dekorerte jeg det med True Snow og glitter, for å få en julefølelse over det.

  
When I had put together the house, I decorated it with True Snow and glitter, to get a Christmas feeling to it.

 

 


Jeg viste med en gang at jeg ville ha lys inni huset mitt, så når det var ferdig tørket, skjærte jeg ut bunnen av huset og satt inn ett lys.
Nå så står det lille huset i vinduskarmen, men hvem vet, kansje blir det en liten julegave <3


I knew right away that I would have light inside my house, so when it was finished and dried up, I cut out some of the bottom of the house and put in one light. 
Now the little house stands in the windowsill, but who knows, maybe it will be a small Christmas gift <3

 

3D Huset finner du HER i Nettbutikken til Wycinanka.
  
The 3D house can be found HERE in the online store to Wycinanka.


 



mandag 7. november 2016

Hot Christmas Cocoa for One

Hei Alle Sammen :-) 

Jeg holder enda på med julegavene mine, å i dag hadde jeg tenkt til å vise dere en pakke jeg har laget med fire ulike glass med alt det du trenger til en deilig varm kopp med varm sjokolade <3


I still working with my Christmas presents, today I am going to show you a Christmas package and four different glasses with everything you need for a delicious hot cup of chocolate <3

 


Noen enkle ting, som er dekorert og pakket på en kreativ måte, for å få en flott julegave som ikke koster så mye. I tillegg til denne pakken, passer den også inn i Maja Design sin nye Mood Board :-) 
Mood Boarden finner du her i Maja Design sin blogg :-)

  
Some simple things, decorated and packaged in a creative way, to get a great Christmas gift that does not cost so much. In addition to this package, it fits also into the new Mood Board to Maja Design :-)
 The Mood Board can you find here in the Maja Design blog :-)

 


Det jeg har latt meg inspirere av når jeg ser på bildet over er pakkene under treet, fargene, stemningen og tradisjoner. I Norge har vi lange tradisjoner med å gi værandre julegaver, jeg er veldig glad i kosen før og i juletiden og kakao med mye godt oppå <3

Maja Design sin nye julekolleksjon I Wish, har de perfekte julearkene som passer Mood Boarden. Jeg har brukt toatalt 3 ulike ark fra I Wish på å lage selve esken til glassene:
I Wish You a Happy Holiday, I Wish to Play in the Snow og I Wish to Build a Snowman.
  

What inspired me when I look at the picture above is the packages under the tree, the colors, the atmosphere and the traditions. In Norway we have a long tradition of giving Christmas gifts, I am very fond of the joy before and during the Christmas season and cocoa with much good ontop <3 

 Maja Design new Christmas collection I Wish, have the perfect Christmas sheets that fit the Mood Board. I've used 3 different sheets from I Wish to create the box: 
 I Wish You a Happy Holiday, I Wish to Play in the Snow and I Wish two Build a Snowman.

 


Ideen fikk jeg da jeg var innom en dansk butikk som heter Søstrene Grene. Jeg kom over noen små glasskrukker, å tenkte med en gang på hva jeg kunne gjøre med disse. Ideen kom rask, å før jeg viste ordet av det hadde jeg tatt med meg polkadrops og marshmallows og satte kurset mot kassen. 

På en annen butikk kjøpte jeg rett i koppen kakao og kakestrøssel med vinter tema. Når jeg kom hjem, vasket jeg krukkene og fylte dem med drops, marshmallows, strøssel og kakao. 

  
The idea I got when I was stopped by a Danish shop called Søstrene Grene. I came across some small glass jars, I immediately thought about what I could do with them. The idea came fast, and before I knew it I had taken with me some candy and marshmallows and sets course to the checkout. 

At another store, I bought some cocoa and sprinkles with winter theme. When I got home, I washed the jars and filled them with candy, marshmallows, sprinkles and cocoa.

 


Det som er fint er at alle mønsterarkene som er 12x12, finnes også i 6x6. Når jeg dekorerte krukkene på utsiden, har jeg brukt arkene som er 6x6. Her har jeg brukt mange forskjelige ark:

Marshmallows: I Wish thoes Memories Will Last, I Wish you a Happy New Year og borden som er nederst på I Wish you a lots of Snow (12x12)

Drops: I Wish we will deck the Halls, I Wish Christmas was Today og borden som er nederst på I Wish to Build a Snowman (12x12)

Strøssel: I wish for Peace and Joy, I Whis we will Have a Tree og borden som er nederst på I Wish you a lots of Love and Happiness (12x12)

Kakao: I Wish for Frosty Mornings fram og bak side og den nederste borden på det samme arket (12x12)

  
What's nice is that all the pattern sheets that are 12x12, are also in 6x6. When I decorated the jars on the outside, I have used the sheets that are 6x6.

Marshmallows: I Wish thoes Memories Will Last, I Wish you a Happy New Year and the border which is at the bottom of I Wish you a lots of Snow (12x12) 

Drops: I Wish we will deck the Halls, I Wish Christmas was Today and the border which is at the bottom of I Wish two Build a Snowman (12x12) 

Sprinkles: I wish for Peace and Joy, I Whis we will Have a Tree and the border which is at the bottom of I Wish you a lots of Love and Happiness (12x12) 

Cocoa: I Wish for Frosty Mornings, front and back side and the bottom border on the same sheet (12x12)

 


Når krukkene var dekorert, lagde jeg selve boksen. Basen på boksen består av hvit Bazzill. Veggene på den nedereste delen er dekt med mønsterark både inni og på utsiden. 
  

When the jars were decorated, I made the box itself. The base of the box consists of white Bazzill. The walls on the bottom part is covered with patterned sheets on the inside and the outside.



Lokket til boksen er den jeg har valgt å pynte med ulike detaljer for å få frem julefølelsen. Her har jeg valgt å pynte med grønne trær, det ene treet har jeg pyntet med hvite kuler, mens begge treene er pyntet med snø og glitter. Vedsiden av juletreene har jeg ett rådyr som er fra Wycinanka, rådyret har jeg embosset hvit og pyntet med litt snø og glitter. 

  
The lid to the box is the one I have chosen to decorate with various details to bring out the Christmas feeling. Here I have chosen to decorate with green trees, one tree I've decorated with white pearls, while both the trees are covered with snow and glitter. Next to the Christmas trees I have one deer from Wycinanka, the deer I have embossed white and decorated with some snow and glitter.

 


For å gi hele boksen en pakke følelse, har jeg brukt ett rødt bånd på sidene som ender i en stor sløyfe i det ene hjørnet. Sløyfen består av rødt og brunt bånd og to typer voks tråd og hyssing. I sløyfen har jeg to røde julekuler og oppå den har jeg en julestang fra Wycinanka som er embosset hvit. Også bladene som er under sløyen er også fra Wycinanka og er embosset hvit, både blader og julestang har også snø og glitter på seg. 

  
To give the whole box a gift feeling, I've used a red ribbon on the sides ending in a large bow in one corner. The bow consists of red and brown ribbons and two types of wax thread and some twine. In the loop I have two red Christmas balls and on top of it, I have a candy cane from Wycinanka which is embossed white. Also the leaves that are under the bow is also from Wycinanka and are embossed white, both leaves and the candy cane have some snow and glitter on them.



På siden av lokket har jeg også litt True Snow og Glitter. Selve boksen står på 8 runde føtter som er limet fast under bunnen til boksen.

  
On the sides of the lid I also have some True Snow and Glitter. The box itself stands on 8 round withe pearls.

 


Alt i alt er dette en billig og kreativ julegave som du kan gi med stolthet til noen du er glad i <3 


All in all, this is a cheap and creative Christmas gift that you can give with pride to someone you love <3



SiljeKristin-sign

søndag 6. november 2016

Dishcloths as Christmas Gift

Hei Alle Sammen :-)

I dag er det min tur til å inspirere dere med ett prosjekt som er laget med nydelige mønsterark fra Maja Design. 

Jeg er fortiden i fullgang med å lage og ordne julegavene mine, som jeg skal gi til venner og familie. En av de tingene jeg lager, er at jeg strikker oppvaskkluter i ulike mønstre som jeg finner på selv. De første 3 oppvaskklutene jeg strikket var i nydelige høstfarger, så jeg bestemte meg for å lage et ettui som jeg kan ha rundt disse klutene mine :-)
  

Today it is my turn to inspire you with a project created with gorgeous paper from Maja Design. 

In these days I am in full swing to create and arrange my Christmas  presents, which I will give to friends and family. One of the things I'm making is that I knit dishcloths in different patterns that I find on my own. The first three dishcloths I knitted was in gorgeous autumn colors, so I decided to create a cover that I can have around these cloths :-)

 


Til denne julegaven har jeg hentet ulike mønsterark fra Maja Design sin kolleksjon Walking in the Forest. For meg var dette ett naturlig valg, siden tuene mine er strikket i høstlige toner. Jeg har brukt 3 ulike ark: The Colours of Fall, Autumn in the Air og When Leaves are Falling.


For this Christmas gift I have taken various paper from Maja Design collection Walking in the Forest. For me this was a natural choice, since the I knitted in autumn tones. I've used 3 different sheets: The Colours of Fall, Autumn in the Air and When Leaves are Falling.

 


Det jeg har gjort er at jeg har brettet sammen klutene i samme størrelse, så kuttet jeg opp strimlene i de aktuelle mønsterarkene og festet dem på baksiden med dobbelsidig tape. 

  
What I've done is I've folded the cloths in the same size, then I cut up strips in the current pattern sheets and put them together on the back with double sided tape.



På venstre side har jeg festet en brun knapp med voks tråd, trådene har jeg festet med en sløyfe. Oppå sløyfen har jeg festet noe jeg ikke helt vet hva heter.


On the left side I have attached a brown button with wax thread, I have attached the thread with a bow. Atop of the bow I have attached something I do not quite know the name of.



Andre detaljer jeg har brukt er valnøtt, strå og brune og hvite blomster. 


Other details I have used is walnut, straws and brown and white flowers.


 


Under blomsterne og de andre detaljene har jeg flere høstlige blader, disse er stanset ut med en dies fra ett sett på fem høst blader.
For å bryte de tradisjonelle høst fargene har jeg valgt å bruke ett Embossing pulver fra Stampendous som heter Aged Marine. 


Under the flowers and the other details I have autumn leaves, which are punched out with a dies from one set of five autumn leaves. 
To break the traditional fall colors I have chosen to use one Embossing powders from Stampendous called Aged Marine.

 


 Har du oppvaskkluter du skal gi i julegave til noen, kan du enkelt piffe dem opp på denne måten. I grunn så trenger du heller ikke å pakke gaven inn, den kommer til å passe perfekt under juletreet med din egen kreativitet <3 

Skulle noen lure, så er klutene mine strikket med pinner i størrelse 4, mellom 55-60 masker. Klutene er strikket med bomullsgarn, til de er kvadratiske.
Lykke Til ;-) 


If you have dishcloths as a Christmas present to someone, you can easily spice them up this way. In due so you do not have to pack the gift in, it's going to fit perfectly under the Christmas tree with your own creativity <3 

Should any of you wonder, my cloths are knitting with needles in sizes 4, between 55-60 stitches. The cloths are knitted with cotton yarn, until they are one square. 
Good luck ;-)



SiljeKristin-sign

lørdag 5. november 2016

The Flower 3D Plane

Hei Dere :-)

I dag tenkte jeg at jeg skulle avsløre kurs nummer 3 som jeg skal ha på Gloppen ScrappeEventyr sitt scrappetreff i februar til neste år. 
Facebook siden til Gloppen ScrappeEventyr og mer informasjon finner du HER.

Som kurs nummer 3 har jeg tenkt at vi skulle lage ett 3D fly, så i steden for å lage en gutte variant, tenkte jeg at vi kunne lage et fly som er litt mer feminint.

  
Today I thought I would reveal course number 3 that I have at Gloppen ScrappeEventyr when they have a scrapping event in February next year. 
The Facebook page for Gloppen ScrappeEventyr and more information can be found HERE. 

Gloppen is a place in Sogn & Fjordane in Norway.

As a course number 3 I intend that we should create one 3D plane, so instead of making a boys plane, I thought we could make a plane that is slightly more feminine.

 


Dette flyet er laget med flere ulike ark fra KaiserCraft, arkene jeg har brukt er fra serien deres som heter See Breeze og de jeg har brukt er: Raindrop, Whirlpool, Waterlilly og Waterfall.
  
This plane is designed with multiple sheets from KaiserCraft, the sheets I have used are from the series named See Breeze and I have used these papers: Raindrop, Whirlpool, WaterLilly and Waterfall.
 
 


Blomsterne på toppen er stanset ut med ett sett som består av fire ulike dies. 
Kjærnen på blomsterne er laget med Nuvo Crystal Drops, hvit.

  
The flowers on the top is punched out with a set of four different dieses. 
The senter on the flowers are made with Nuvo Crystal Drops, white.

 


Flyet står på pinner og knapper. Pinnene er egentlig grillspyd som jeg har limet fast hvit voks tråd rundt. Jeg har brukt dem forran og bak på flyet, men også som feste mellom vingene. 


The airplane stand on some sticks and buttons. The sticks are really skewers that I have glue on some white wax thread around. I've used them on the front and on the back of the plane, but also between the wings.

 


Kurset Inkluderer:
 Mønsterpapir - KaiserCraft
Tykk Kartong
Grillspyd
Hvit Voks Tråd
5 Hvite Knapper
Hvite Halvperler
Blomster (De setter vi sammen på kurset)


Dette må du ha med deg på kurset: 
Undelag
Bonefolder
Dobbelsidig Tape
Saks
Avklipper Tang
Lim (anbefaler quick glue fra Panduro)
Limpistol
Tapetkniv
Linjal (kan være ett hjelpemiddel for noen)
Penn / Blyant

 


Da har dere sett mitt 3D fly, som er kurs nummer 3, håper dere syns at det er ett spennende kurs.

Når alle kursene er presentert, starter påmeldingen inne på Facebook siden til Gloppen ScrappeEventyr. Da er det Komiteen selv som står for dette :-) 
Prisene på de ulike kursene blir presenter da.


Ønsker dere en fortsatt flott helg :-) 

I wish you all a great weekend :-) 


xo xo
Silje Kristin 

fredag 4. november 2016

Winner, I wish Collection

Hei Hei :-)

I begynelsen av Oktober kom Maja Design ut med sin nydelige julekolleksjon I Wish <3 Oktober var også min tur til å ha en GIVEAWAY i min blogg der du har muligheten til å vinne den nye kolleksjonen til Maja Design :-)
  

In the beginnig of October came Maja Design with one lovely Christmas collection I Wish <3 October was also my turn to have a GIVEAWAY in my blog where you have the chance to win the new collection to Maja Design :-)



For å være med i trekningen av den nye kolleksjonen til Maja Design, måtte du like Maja Design sin facebook side, følge Maja Design sin blogg via Epost, bli følger av min blogg og legge igjen en kommentar i den aktuelle bloggposten.

Totalt var det 22 stykker som gjorde disse tingene, å med litt hjelp av MR. Random er det en VINNER :-D 
  

To be in the draw for the new collection to Maja Design, you had to like Maja Design's facebook page, follow Maja Design's blog via e-mail, follow my blog and leave a comment in the relevant blog post. 

Overall there were 22 crafters that did these things and with little help from MR. Random, there is a WINNER :-D




Den heldige vinneren er:

 The lucky winner is:


*

*

*

*

*

*

*

*

*

Nummer 12 er:

Number 12 are:

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Chatrine Hagen 

GRATULERER SÅ MYE :-D :-D :-D


Hvis du kan sende adressen og mobil nummer til meg på facebook eller på epost:
silje_key@hotmail.com, så skal jeg vidresende adressen din til Maja Design <3 


Ønsker dere andre en flott kreativ helg

  
Chatrine Hagen 
CONGRATULATIONS :-D :-D :-D 

If you can send the address and your phone number to me on facebook or by email: 
silje_key@hotmail.com, I'll send your address to Maja Design <3 


I wish the rest of you a wonderful creative weekend


xo xo
Silje Kristin

mandag 31. oktober 2016

Mini Step by Step - Nuvo Crystal Drops Stand

Hei til dere :-)

Jeg har store planer for å vise dere mitt nye prosjekt for Wycinanka i dag, ett prosjekt som har gjort det mer oversiktlig på Scrapperommet mitt.

Jeg har satt sammen en stand som er laget for Stickles, Liquid Pearl og Nuvo Crystal Drops. Jeg bruker mitt stativ til Nuvo flaskene mine, å har derfor tenkt til å vise dere en liten steg for steg på hvordan dere kan sette sammen standen selv. 

  
I have a little plan to show you my new project Wycinanka today, one project that has made it more organized in my craft room.

I've put together a stand that is designed for Stickles, Liquid Pearl and Nuvo Crystal Drops. I use my stand to my Nuvo bottles and made a little step by step on how you can put together the stand on your own.
 



Forkalringen jeg har gjort står under hvert bilde :-)

 The explanation I have done is under eatch image :-)


STEP ONE:

 

 

Hvis dere ønsker å endre farge på standen, kan dere gjøre som meg, å legge alle delene på ett underlag og spraye delene hvite. Jeg har sprayet på begge sidene.

  
If you want to change the color on the stand, you can do like I did. put all the pieces on one underlay and spraying the parts white. I have sprayed on both sides.

 
STEP TWO:


Når alle delene er tørre, limer jeg dem sammen med limpistolen.

 When all the parts are dry, I glued them together with a glue gun.


 DONE:

 


Til slutt så kan du plassere alle flaskene dine i standen, slik som på bildet. 
Jeg har brukt standen til de søte små fargerike flaskene fra Tonic Studios, som er blitt min nye favoritt <3 
  
Finally you can put all your bottles in the stand, like the pictures.
 I've used the stand for the cute little colorful bottles from Tonic Studios, which has become my new favorite <3
 
 


Det som er så kjekt med denne er at du trenger ikke å bruke den til flaskene dine hele veien, i de øverste hullene kan du plassere pensler, lengre ned kan du ha fargeblyantene dine eller annet verktøy du bruker. Det er bare fantasien som setter stopper. 

  
The nice ting with this is that you do not have to use it to your bottles all the way, in the upper holes you can place your brushes, further down you can have your crayons or other tools you use. It is just the imagination that stops you.
 


Standen finner du HER i nettbutikken til Wycinanka :-) 

 The stand can be found HERE in the online store to Wycinanka :-)