onsdag 2. desember 2015

Det er med Tungt Hjerte...

Hei...

Jeg har de siste par dagene tenkt og tenkt, å komment frem til at det er påtide at jeg legger scrappingen på hyllen. Jeg vet ikke om dette er for alltid eller bare noen månder, det vil bare tiden vise oss. 

Scrapbooking for meg var min store lidenskap, noe jeg elsket, der jeg kunne være meg og bruke min kreativitet til å lage det jeg hadde lyst til.

I dag er det ikke slikt lenger. Jeg klarer ikke å finne motivasjonen eller lysten til å skape mer. Jeg har ikke lengre det som trengs for å stå opp i mot trakaseringen, mobbingen (i scrapbooking miljøet) eller de tingene som nylig skjer i mitt privat liv.
Jeg brukte å si at den var en del av meg, som desverre nå er vistnet.

Jeg har altid kunnet snu meg mot scrappingen og sammen har vi altid kunnet komment over alle de negative tingene og nedtruene, men slik er det ikke lenger. Scrappingen føler mer og mer som tvang, en nødvendighet og jeg vil ikke skape ting med mine hender hvis det ikke lengre kan være som det en gang var

Jeg trudde en stund at floken var løst opp, noe det viste seg at den ikke var.
Jeg har ikke mer å stille opp med, å ser meg derfor nødt till å forlate denne kreative verden. 

Kommer jeg tilbake, er det fordi jeg har funnet det den en gang ga meg, noe den ikke gjør per i dag. 


Jeg vil takke alle dere som har lagt igjen en kommentar, lest ordene mine, støttet meg og som har gitt meg lov til å inspirere dere <3 
Den nest beste tingen med scrapping er å kunne inspirere andre, jeg håper at jeg en gang i fremtiden får gjort det igjen.

Jeg vil også takke Maja Design, Wycinanka og kaBoks som jeg designet for. 
Alle sammen har fått denne beskjeden i dag, å det er med tungt hjerte at jeg forlater dem og scrappingen i dag.


Når det gjelder julekort prosjektet så går den som planlagt.
Der også vil jeg takke alle som fortsetter å komme med bidrag og de som allerede har sent kort <3 Tenk hvor mange eldre vi skal glede i Desember, sammen <3   


Klem fra
Silje Kristin 

28 kommentarer:

  1. Ååååå, så synd Silje Kristin:( Du har vært en av de største inspirasjonskildene mine. Håper du finner tilbake til gleden med papir og kommer tilbake. Jeg vil savne å lese dine oppdateringer på bloggen, men har forståelse for at du trenger en pause. Sender mine varmeste klemmer og ønsker deg alt godt fremover❤️

    SvarSlett
  2. Trist å høre, Silje. Men kjenner jeg deg rett, så "står du han a" enda en gang, bare du får litt tid på deg. At du kommer sterkt tilbake utpå nyåret en gang krysser jeg fingrene for. Du har vært min store inspirasjonskilde i laaang tid, så jeg håper og tror vi ser deg sterkt tilbake om ikke så alt for lenge ❤️

    SvarSlett
  3. Dette var trist, Silje Kristine!! Kommer til å savne inspirasjonen du gir! Håper du klarer å samle krefter og at du en dag får lyst til å scrappe igjen :) Lykke til med alt du står i!! Stor klem til deg❤️

    SvarSlett
  4. Så trist å lese, du har laget så mye fint å kommer t å savne det du viser fram, men ønsker deg alt godt videre med d du vil finne på

    SvarSlett
  5. Det var trist lesing😥 Håper du finner fred med andre ting og jeg synes det er synd at voksne mennesker kan ødelegge så masse. Lykke til videre og ønsker deg alt godt videre med julehøytid og det nye året som ligger og venter❤️Klem Heidi😘😘

    SvarSlett
  6. Dette er så utrolig trist å lese! :( du har gitt mye tips og inspirasjon siden jeg startet i denne verden! Håper du snart føler deg bedre og igjen er inspirert til å være kreativ, for det er du til de grader!! <3 stor klem

    SvarSlett
  7. Nei å nei Silje.. dette var nå leit. Håper inderlig at du ikke legger scrappinga på hylla så veldig lenge..:) Er enig i at hobbyen ikke må være en tvang, men en stor glede. Kan være bra med en pause likevel. Ønska deg alt godt og ei finfin adventstid! Våre veier krysses garantert igjen :) Stor klæm fra me <3

    SvarSlett
  8. Trist å lese, ønsker deg alt godt. Klem

    SvarSlett
  9. Veldig trist Silje Kristine. Håper inderlig du finner tilbake gleden med å skape ting. Du er så utrolig kreativ og flink. Ta den tid du trenger, det vil gå bra - det er jeg sikker på. God bedring😉

    SvarSlett
  10. Det var leit å høre Silje. Men samtidig tror jeg det er riktig når du føler at scrappingen er noe du MÅ gjøre og ikke gir deg samme glede som før. Jeg håper bare at en pause får deg til å savne å kreere igjen og at vi igjen får se dine flotte kreasjoner :)
    Takk for inspirasjon og lykke til videre...så håper jeg lysten kommer tilbake fortere enn ventet. Klem til deg og en riktig god førjulstid og God Jul! :)

    SvarSlett
  11. Så synd men hoppas du hittar tillbaks o finner ro igen. Jag känner inte till bakgrunden men trist om någon är dum. Du är så inspirerande! Många kramar till dig.

    SvarSlett
  12. Virkelig leit å høre. Det er absolutt ikke god følelse når gleden ved noe visner bort. Håper du titter innom denne kreative verden og smått og senn kjenner det rykker i fingrene. Om mulig, trekk tilbake i tid og finne tilbake til det som den gang, helt i starten, ga deg stjerneskudd og fyrverkeri over ideer og framtrylling av vakkre, vakkre kreasjoner.
    Klem<3

    SvarSlett
  13. Håper at du får scrappelyst igjen, Silje!
    Tenker på deg, go' klem fra meg 😊

    SvarSlett
  14. Håper du finner tilbake til kreativiteten, scrappelysten og gnisten igjen. Selv om du ikke blogger kan du lage for deg selv hvis det frister. Ta vare på deg selv.

    SvarSlett
  15. Uff så trasi da. Men veit akkurat korsn d e å møte veggen når d gjeld kreativitetn. Æ va bare nødt t å legge d bort ei tid. Å så bestemte æ mæ førr at æ ikke orka maset med å være på design team. Å nu bynne løsta t å scrappe å komme tilbake igjen. Men...d har tatt 3 år kor æ nesten ikke har laga nåkka. Så ikke ha dårlig samvittighet førr at du må gi dæ. Førrhåpentligvis kommer du sterkere tilbake, men vær forberedt på at d kainn ta tid. Løkke t, å så håpe æ du kommer tilbake, førr du e virkelig kjempeflink. Klem...Mona

    SvarSlett
  16. Trist lesing. Håper du kommer tilbake. Du har gitt meg mye inspirasjon. Stor klem til deg ��

    SvarSlett
  17. Nej, nej, nej Silje.....det er da bare en trist nyhed og stor skam, at du har valgt denne løsning. Men når lysten til at scrappe ikke er der, så er det nok det bedste at gøre. Jeg har dog hørt om andre scrappere, som har haft flere design jobs, som får nok på et tidspunkt. Jeg er sikker på/håber på at en pause er alt du skal bruge og så får du lysten til at scrappe tilbage. Vi er rigtig mange, som finder STOR inspiration hos dig og håber du vender tilbage til scrap-verdenen! Pas godt på dig selv og rigtig god december. <3

    SvarSlett
  18. Huff, dette var trist lesning. Jeg vil som de andre her fortelle deg at du er en stor inspirasjon. Du lager ting som skiller seg ut eller har det lille ekstra som overrasker og fascinerer hver gang. Du er nok en person med mer kreativitet enn normalen og kreativitet kan uttrykkes på mange måter. Håper du finner glede i det å skape noe igjen, hva enn det måtte bli, og jeg ønsker deg masse lykke til videre! Klem fra Lene

    SvarSlett
  19. Så trist å lese. Håper du med tiden finner gleden i å scrappe tilbake for du er til stor inspirasjon for meg og mange andre vil jeg tro. En stor og go klem vil jeg gi deg. Hilsen Kjersti

    SvarSlett
  20. Trist å lese, du har vært en stor inspirasjon for meg. Du lager så mye fint, og har så gode ideer. Lykke til videre!

    SvarSlett
  21. Det var vondt å lese. Og jeg blir så sint av at noen kan ta fra deg den gleden.
    Du lager så mye fint og har din egen stil som jeg liker veldig godt.
    Men noen ganger er det sånn at man trenger litt hvile også. Håper du vil komme tilbake og finne igjen gleden du hadde med det.
    Lykke til fremover <3

    SvarSlett
  22. Oj så trist😞, så synd å se dette Silje Kristin:( Du har vært en av de største inspirasjonskildene mine her inne og har likt mye av det du har laget. Håper du finner tilbake til gleden tilbake og kommer tilbake til oss. Jeg kommer til og savne bloggen din, men jeg skjønner deg og forståelse for at du trenger en pause. Sender varmeste klemmer din vei❤️

    SvarSlett
  23. Kjære Silje Kristin!
    Dette var trist å lese, du har vært til stor inspirasjon gjennom alle de vakre prosjektene dine :))
    Ønsker deg lykke til - og velkommen tilbake i scrappeverden <3

    SvarSlett
  24. Kære Silje, giv dig tid til dig selv og din nye familie. Nyd dem og livet.
    Scrapping bør og skal ikke være en pligt. Giv slip og find andre ting at fokusere på og nyde.
    Kjempe klem herfra.

    SvarSlett
  25. Som en evig optimist håper jeg dette blir mer som "voksesmerter". Med det mener jeg at gjennom slik motstand og vanskeligheter kan det vokse fram noe i deg som kan sette deg fri. Å være kreativ er å tørre være sårbar, å blogge om det er å være modig og begge deler har du i deg og begge deler kan du <3

    Din kreativitet skaper du fra deg selv. Den kan ingen ta ifra deg. Men jeg skjønner det byr deg i mot nå vennen. Har selv scrappa siden slutten av 2004 og har hatt mange perioder hvor jeg har tenkt nei nå blir det ikke mere. Nå i dag er det jo ikke pga at jeg er for syk. Men den gleden i meg, den følelsen som det er å skape noe med mine egne hender.... den bærer jeg dypt som en skatt inni meg <3

    Hva andre måtte mene om det jeg har laget, kommer til å lage osv osv. Det er deres å bære og bruke tid på. De første årene som scrapper trengte jeg bekreftelser på at jeg var "nok" som scrapper... Noen år tilbake ble jeg på en måte satt "fri" fra disse rammene ved kloke ord fra TreL Linda ♥ Linn du skal da ikke scrappe for andre sin del vel? Du er for redd for om det er bra nok eller rett nok. Og det var en stor aha for min del. Jeg lærte meg å gi faen rett og slett...

    Jeg har ikke stått i konflikt i det kreative miljøet slik du har gjort de siste årene og kan bare prøve forestille meg hvor tappende det er. Hvor mye det suger ut gleden av å skape, når du assosierer det etterhvert med smerte og tap..Dog her på privaten kan man vel si jeg har hatt nok å bære sånn sett. Men poenget med å si alt det her er vel at jeg vil få fram at: Jeg unner deg å beskytte den kreative skaperen i deg ♥ Vern den som den dyrebare gaven den er, som er deg ♥. Jeg håper etterhvert den stråler så sterkt at du blir døv på ørene for hva som skal være det mest "korrekte" i å være kreativ. Det kreative er udefinerbart og svært personlig for hver og en av oss. Og skal ikke sammenlignes opp imot hverandre ♥ Å sammenligne og konkurrere DET handler om noe heeelt annet enn å være kreativ og skape fra hjerte og sjel ♥ Jeg håper du klarer finne den biten i deg Silje ♥ Jeg håper ved å ta noen skritt vekk og se hvor alt lander. Hva som gjenklang og glede inni deg ♥ Unner deg bare det beste ♥

    SvarSlett
  26. This is my first visit to your blog and I am sorry to hear this news. I too have gone through some troubles this year and throughout my life. I actually had to take a break from card making/crafting for a few months in the beginning of the year. I had hit bottom and didn't care to create anything for a while. We have all been where you are now. Take all the time you need to heal. And maybe one day we will see you around the creative world again. Hugs.

    SvarSlett
  27. Så utrolig leit å høre ,Silje <3 Men skjønner deg godt også,der er vanskelig å være kreativ med mye stress rundt deg . Ønsker deg lykke til videre og håper scrappelysten finner veien tilbake til deg ,så vi får nyte mer av dine utrolig vakre kreasjoner i fremtiden <3

    SvarSlett
  28. Hei Silje,
    Det var triste nyheter. Jeg leste det da du hadde bestemt deg. Veldig synd at du har mistet helt gløden. jeg kjenner meg litt igjen. Jeg dreiv på i det stille inne på rommet mitt. Der koste jeg meg med å utvikle meg og utfordre meg og leke. Det var gøy. SÅ var jeg så dum at jeg gav etter for press om å starte å selge. Plutselig ble det ett press for kortene mine gikk unna. Særlig konfirmasjon, dåp og gratulasjoner. Ingen gir meg vel direkte dette presset, det legger jeg på meg selv fordi jeg har vel ett strekt behov for å yte og tilfredstille.... Jeg både angrer og ikke angrer på at jeg valgte å gå ut. Jeg mistet helt ideene, lysten og det som drev meg. Dette er ett par år siden og jeg sliter fortsatt selv om det er blitt bedre, og jeg har begynt å få lysten og ideene tilbake. Tiden spiller også en rolle. Hektiske hverdager dreper mye lyst den også :( Uansett trur jeg det er lurt at du følger hjertet og bevilger deg en pause. Du har tydeligvis blitt en som folk har blitt veldig misunnelig på og dermed blitt en hoggestabbe.

    Jeg syntes det er smakløst å drive på med denne mobbingen, og at folk ikke klarer å lage like fine ting selv, er ikke ditt problem. En ide kan være at du burde være litt mindre offentlig. Hvis du skulle få scrappelysten tilbake igjen, begynn i det stille, helt for deg selv, uten at noen vet noe. Dermed slipper du presset, misunnelsen og all kritikken. Da slipper du å føle på presset og du slipper alle de som ikke ønsker deg noe godt og er grønn i trynet av misunnelse.

    Kanskje enn dag når du har fått tilbake styrken og motivasjonen at du kan gå offentlig igjen. Bare ett tips asså! :)

    Lykke til, uansett hva du velger :)

    SvarSlett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3